10 mars 2010

Little did I know

Solsken, plusgrader och en klarblå himmel får folk att klä av sig både kläder och förnuft. Nu går man visst i skinnjacka och leggings, tygskor och bar hals. Man har bytt vintergarderoben mot vårgarderoben för några plus och lite sol. Hur tänker ni nu? frågar jag mig. DET ÄR INTE VÅR ÄN. Det kommer bakslag, det kommer kyla, det kommer komma snö. Herregud, vi är ju inte ens i mitten av Mars än. Tro om det var förra eller förrförra året som det snöade och var kallt i MAJ. Ta inte ut segern i förskott, snälla. Hurra och klä av er då snön smält bort och det är 8 plus, inte 2, då musöronen på björkarna börjar visa sig så smått. För då minsann, DÅ är det vår.

Jag behåller då min vinterskepnad ett tag till och tycker inte synd om er som sjuknar in lagom till då jag går på flyget och åker härifrån..

Over and Out//

2 kommentarer:

Therese sa...

Lite tantvarning var det nog :D

Helena sa...

Tycker du va lite negativ nu :P